Корисні поради батькам від музичного керівника Дзюби І.Г.

 

 

 

Консультація для батьків

Музичний керівник Н.І. Рибіна

«Роль родини в музичному вихованні дітей»

  Сім’я є найважливішим середовищем формування та розвитку особистості: тут дитина народжується, зростає, пізнає світ, соціалізується. Саме в родині розвиваються її почуття та  моральні якості.

Шановні батьки!

            Якщо Ви хочете, щоб серце Вашої дитини прагнуло до добра, краси, людяності, спробуйте навчити її любити і розуміти музику. Вчіть її, навчайтеся разом з нею! Тому я раджу починати займатися музикою  від народження дитини.  Заняття повинні бути систематичними і не лише у дошкільних навчальних закладах, а і вдома. Я раджу для формування естетичного музичного смаку сформувати родинну фонотеку. До неї мають входити записи класичної музики на фоні звуків природи – шуму струмка, моря; співу пташок; пісні з улюблених мультфільмів; музичні казки.

      У віці від першого року до трьох років у дітей починають виявлятися музичні здібності: емоційна чуйність, музичний слух, почуття ритму. На другому році життя діти можуть слухати невеликі музичні твори і не просто радіти, а й виражати свій емоційний стан. Дітям у цьому віці  слід запропонувати дитячі інструменти та іграшки (брязкальця, бубон тощо), з якими вони можуть пограти і потім запитати у них, який інструмент звучав, порівняти тихе й гучне звучання. Для дітей на третьому році життя музично-дидактичні ігри ускладнюють. Дається завдання не лише розрізняти контрастні звучання, а й відтворювати їх. Дитині пропонується показати, який  за висотою звук, наприклад, відтворює доросла кішка (низький) чи маленьке кошеня (високий). Важливим елементом співу є виразне його виконання мамою, бабусею, татом, які  співають колискові, втішаючи своїх малюків.

     Музичний репертуар для дітей дошкільного віку повинен бути різноманітним. Це допомагає зацікавити дитину музикою. У цьому віці зберігає своє значення використання іграшок. Засвоєнню музики допомагають короткі пояснення змісту пісень.

     Дошкільні роки – це час найбільшого нагромадження різних вражень, інтенсивного розвитку музичного сприйняття. Дитина ознайомлюється зі світом музики, охоче долучається до музичної діяльності, їй цікаві такі заняття, коли вони добре організовані. І успіх дітей чимало залежить від того, яким  є  виховання в родині.

Шановні батьки!

            Саме в сім’ї, у її традиціях закладаються джерела музичного виховання дитини.

      За формування дитячого художнього смаку, музичних навичок відповідає як музичний керівник, так і батьки. Успіхів Вам!

 

Основним завданням музкерівника є естетичний розвиток дітей, у чому допомагають музично-дидактичні ігри. Значення музично-дидактичних ігор – формувати у дітей музичні здібності в доступній ігровій формі, допомогти їм розібратись в співвідношенні звуків за висотою, розвивати в них чуття ритму, тембровий і динамічний слух, прагнення до самостійних дій із застосуванням знань, отриманих на музичних заняттях.

Ігри для молодшого дошкільного віку:

Гра «Бігаємо – крокуємо – стрибаємо»

Мета : виявити вміння дітей рухатись відповідно до контрастних змін у музичному супроводі.

Методика проведення гри . Педагог пропонує дітям уважно послухати музику та відповідно до її характеру виконувати рухи . Під музичний фрагмент маршу дітям треба енергійно крокувати у вільному напрямку , не штовхаючи один одного . Під веселу музику – легко і дрібно бігати  на носочках , під веселий , грайливий музичний фрагмент – підстрибувати як м’ячик .
Завдання повторюють декілька разів .

Гра  з кольоровими хусточками

Мета : перевірити вміння дітей передавати характер танцю рухами (танцювальний біг, каблучок, притупи, розведення рук, змахування хусточкою, разом із дорослими кружляння в колі ).

Обладнання : різноколірні хусточки (за кількістю дітей).

Методика проведення гри . Педагог пропонує дітям (гру проводять з невеликою кількістю дітей) взяти в руки хусточки . Потім педагог змахує хусточкою і співом кличе дітей стати в коло : 

                Усі в коло скоріш біжіть,
 Хусточки ви покажіть.
Хусточками помахаємо,
Потанцюємо, заспіваємо.

Вихователь під музику показує танцювальні рухи, а діти повторюють.

Ігри для середнього дошкільного віку

Гра « Дятел»

Мета : визначити навички дітей розрізняти та відтворювати  ритм мелодії.

Методика проведення гри. Педагог  співає пісню « Дятел», діти уважно слухають. Потім ще раз проспівує, як «стукав» дятел, а діти індивідуально за ним повторюють оплесками чи постукуванням, передаючи ритмічний рисунок мелодії. Потім педагог ускладнює завдання : пропонує відтворити за зразком та іншою мелодією інші ритми оплесками чи постукуванням, ніби дятел.

Гра «Відгадай , на чому граю»

Мета: виявити здібності дітей у розрізнянні на слух за тембром звучання інструментів (цимбали, металофон, ксилофон, бубон, барабан, трикутник, маракас, ложки) .

Обладнання: магнітофон, аудіо запис звучання музичних інструментів.

Методика проведення гри. Педагог за ширмою грає на інструменті, після програвання дитина називає, на якому інструменті грав дорослий. Потім педагог включає запис звучання різних інструментів, а дитині необхідно відгадати, на якому музичному інструменті грає музикант.

Ігри для старшого дошкільного віку

Вправа « Оркестр»

Мета : виявити рівень умінь дітей грати в ансамблі, слухати один одного та музичний супровід  дорослого.

Методика проведення вправи . Дітей об’єднують у групи. Одна із груп виконує невеличку п’єсу в оркестрі для інших дітей.  Інші групи намагаються повторити цю п’єсу в своїй групі.

Гра « Упізнай , хто це ?»

Мета: перевірити здатність дітей створювати музично – ігрові образи.

Обладнання: картки із зображенням різних казкових героїв.

Методика проведення гри. Дитина бере картку із зображенням, показує музичному керівникові. Він добирає мелодію відповідно до характеру персонажа з народної, класичної або сучасної музики, програє її. Дитина спочатку рухами передає ігровий образ так, щоб інші діти могли впізнати героя, який був зображений на картинці, а потім придумує під музику танок для героя.

У результаті їх систематичного використання в навчальному процесі у дітей розвиваються основні процеси мислення: порівняння, увага, аналіз та ін.